středa 9. března 2011

-ík, -ík, -ík

Semík, budík, hopík....kolik je vlastně v češtině slov, která končí na "-ík"? Vynechme na chvíli malý, i když celkem důležitý detail, zda se jedná o spisovnou či nespisovnou variantu. Můj další jazykový experiment spočívá v pokusu sestavit krátký a (alespoň částečně) koherentní text za užití co největšího množství těchto slov.

Dřív, než mi zazvonil budík, probudil mě hladík. Navštívila jsem bufík, pak si uklidila pokojík a vydala se na semík. Cestu mi znepříjemnil maník, co podporoval Baník (asi byl z Ostravy). Padal lehký deštík, užila jsem tedy deštník. Obstarala jsem si deník a školní věstník. Zatímco jsem je četla, snědla jsem chlebík. K večeru jsem si uvařila čajík a vypila ho ochtlík. V televizi nadával Houmík (rozumějte Simpson) a já procházela gramatický sborník. Můj pokojík mezi tím zaplavil svinčík...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ke každému komentu si nyní můžete napsat ještě jeden zdarma!!!