pátek 12. dubna 2013

Uklízím

Ano, pustila jsem se do úklidu, a to hned na několika úrovních. V pokoji doma, v pokoji na koleji, v počítači, ve své hlavě...zkrátka na vícero místech. Před pár dny jsem došla k závěru, že je to třeba. Ať jsem se podívala na jakýkoliv aspekt svého života, došla jsem k závěru, že je tam strašný bordel.
Nápad, nebo spíš potřeba "uklidit si", se ve mně líhnul už delší dobu, vždy jsem ale měla dost "dobrých důvodů" a hrst výmluv k tomu, abych to odsunula na neurčito, začala s tím příští týden, nebo zítra, nebo maňana, prostě, abych nepřikročila k činu. Buď jsem měla jiné starosti, nebo nebyl klid, nebo já-nevím-co a když došly všechny protiargumenty, vždy tu ještě byl ten fakt, že inteligent zvládá chaos. Když už jsem se k něčemu rozhoupala, vedlo to jen k tomu, že jsem pár věcí přendala a bylo zase na nějakou dobu vystaráno.

Minulou sobotu jsem byla na školení. Šlo o školení na téma stress-management, a to byste koukali, jak široké tohle téma může být, když se vezme do důsledků. Chtě nechtě jsem se musela podívat sama na sebe, zadívat se do svého nitra a zeptat se, jestli to náhodou nesedí na mně. Na štěstí jsem si u zpousti příkladů a případů mohla říct, že ne, že tohle já nejsem. Bohužel jsem si ale také u dost velkého počtu věcí musela říct, že tohle já už jsem - skoro, poslední dobou, už dlouho - zkrátka, že se mě to velmi týká. Bohužel. 

Ano, zabordelený život produkuje stres a stres produkuje bordel v životě, a tak dále a tak dál. Proto jsem se rozhodla vyzkoušet to, co jsem již dlouho plánovala, totiž udělat si ve svém životě ordnung. Hned v neděli jsem začala u svého pracovního stolu na koleji a když už jsem byla v tom úklidu, vzala jsem to od podlahy a utřela prach a zmiňovanou podlahu jsem také důkladně zametla a vytřela. V úklidu plánuji pokračovat o víkendu u sebe doma a po víkendu i na koleji - trochu si přerovnám skříň, šuplíky a peřiňák. Během týdne jsem si i trochu utřídila myšlenky. Takové rozjímání nad tím, kdo jsem, odkud přicházím a kam směřuji, jsem už dlouho neprovozovala, a tak bylo hodně myšlenek k rovnání a třídění. V neposlední řadě jsem také začala s debordelizací svého těla, a tak jsem ke cvičení přidala ještě několik zdravých položek do jídelníčku.

Pokud tohle čtete, budete si říkat, že zas tak jsem toho neuklidila. Ne, vskutku toho není moc, ale já mám pocit, že jsem se konečně někam hnula. Zjišťuji, kolik věcí jsem rozdělala a pak je z různých důvodů odložila, zapomenula a zahrnula dalšími věcmi. Rozečetla jsem hromadu knih a opustila je s úmyslem je někdy dočíst. Pustila jsem se do spousty plánů a pak se na ně vykašlala a postupně na ně, protože byly přednější jiné věci. Knihy snad dočtu, ale spousta těchto plánů asi vezme za své. Ten zbytek snad dotáhnu do zdárného konce...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ke každému komentu si nyní můžete napsat ještě jeden zdarma!!!