neděle 15. prosince 2013

Otázky na Václava Moravce

Je to asi tři týdny, co jsme se v rámci výuky zúčastnili diskuze s Václavem Moravcem a Janem Vitáskem. Toho prvního zřejmě představovat nemusím, o Otázkách Václava Moravce jistě každý slyšel. Ten druhý je vydavatel portálu EurActiv.cz a původně tam místo něj měl být někdo úplně jiný. Pana Moravce osobně nemusím. Bylo jasné, že i když byli do debaty pozváni dva hosté, prim bude hrát právě on, a tak jsem šla na debatu s rozporuplnými pocity. Buďme upřímní, kdyby to nebylo povinné v rámci výuky, radši bych na tuto debatu ani nešla. Byla jsem ale příjemně překvapená.


Václav Moravec mi není příjemný jako člověk. Nevadí mi jeho vzhled, ani jeho vystupování či způsob mluvy. Když si ho rozeberu, vlastně mi na něm nevadí nic, Ale jako celek je to člověk, se kterým netoužím se stekat. Nijak mě ta představa neláká, spíš mně jemně odpuzuje. V televizi se na něj nevydržím dlouho dívat. Přesto věřím, že ve své branži je pan Moravec profesionál, jakých je v České žurnalistice jako šafránu.

Debata začala s malým zpožděním, nicméně se vedla celá v odlehčeném duchu. Jeden z organizátorů akce se pokoušel debatu moderovat. Nicméně to spíš vypadalo, že si celou debatu moderuje pan Moravec a umně nechává tomuto kolegovi prostor, aby tam nebyl jako kůl v plotě. Oceňuji na panu Moravcovi, že ač měl několikrát možnost strhnout veškerou pozornost jen na sebe, neopomněl nikdy předat slovo též panu Vitáskovi, i když publikum by se raději ptalo zase jen pana Moravce. 

I když se diskutovalo o poměrně vážných věcech, diskuze se nesla v humorném duchu. Sama jsem žádnou otázku nepoložila a omezila jsem se jen na roli posluchačky. Odnesla jsem si ale z diskuze dojem, že pan Moravec se hodně dobře orientuje v široké škále problémů, od ekonomiky a politiky až po válečné konflikty a svoje znalosti umí hodně dobře prodat. Pan Vitásek na mně působil dojmem taktéž seriózního žurnalisty, taktéž s velkým přehledem, ovšem až moc uzavřeně a snad i unaveně.  Z debaty jsem odcházela v mnohem lepší náladě, než v jaké jsem na ni přišla. Pan Moravec je mi ale stále, i přes jeho způsob vystupování, který hodnotím velmi kladně, člověk nesympatický.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ke každému komentu si nyní můžete napsat ještě jeden zdarma!!!