neděle 12. ledna 2020

Když je kozel zahradníkem - Projekt magnolie, část druhá

Vánoce přešly, starý rok se přehoupl do nového, a nastal čas hrábnout na dno lednice, vytáhnout nádobu se semínky magnolie, a přistoupit k dalšímu kroku.


Až do dneška semínka hezky spinkaly na dně lednice, hezky vzadu, v pečlivě označené nádobě s vlhčeným jemným pískem. Dnes jsem je vyndala a s úlevou jsem konstatovala, že semínka přečkala bez úhony. Nikde žádná plíseň, ani zápach zatuchliny, který nikdy nevěstí nic dobrého. Písek byl stále tak krásně čistý, jako když jsem semínka uklídala do lednice. Přenesla jsem nádobu do pokoje, a připravila jsem výsevní nádobu.

Použila jsem klíčí květináč, který se dá v hobby marketech sehnat za pár korun. Jeho výhodou je, že má průsvitné víko, takže zemina nevysychá a uvnitř se tak drží stálejší teplota. Místo substrátu jsem použila výsevní tablety (jiffy), které jsem nechala "nasosat" vodou, a pak jsem z nich odstranila jemnou síťku, která je drží pohromadě. Získanou klíčí rašelinu jsem promíchala s trochou písku, ve kterém jsem semínka skladovala. 

Do takto vzniklé směsi jsem pak opatrně semínka přendala. Semena magnólie prý klíčí dlouho (několik týdnů), nepravidelně, a 50% klíčivost prý lze považovat za hodně velký úspěch. Kdyby mi vzešlo i jediné, budu ráda. 

Další update tedy přijde cca za 5 týdnů, nebo možná dříve, pokud se bude v nádobě dít něco zajímavého.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ke každému komentu si nyní můžete napsat ještě jeden zdarma!!!