čtvrtek 12. dubna 2012

Šílenství jménem vylepšování

Všichni vylepšují. Ať se podíváte kamkoliv, samé zlepšováky. Každý se snaží být lepší, než ti ostatní, nějak se odlišit, přijít s něčím novým, lepším a cool. Nejvíc se tenhle trend projevuje na internetu. To mi potvrdí každý, kdo se pravidelně přihlašuje na nějakou sociální síť. Updaty, opravy, nová rozhraní a úpravy nových rozhraní jsou tam na denním pořádku. Změna frčí, změna je cool. Změna je dynamická a živá. Změna je něco, co mě poslední dobou nevýslovně vadí....


Už jste si všimli toho šílenství na FB, které vzniklo kvůli úžasnému, novému a skvělému profilu timeline? Vypadá fakt hezky. Do záhlaví si můžete dát vlastní obrázek, který Vás nějak chrakterizuje. Veškeré příspěvky máte vyznačené na časové ose, a to rovnou ve dvou sloupečcích! Když si profil aktivujete, máte pět dní na to si ho upravit k obrazu svému. Můžete si tam i doplnit důležité události typu "Vypadly mi zuby" nebo "Od teď jsem čtyřvočko" a podobně. Všechno hezky přehledně a čistě. až na to, že ve finále z toho vznikne nepřehledný mišmaš všeho možného i nemožného a donutí lidi na sebe vyblít takové věci, které by na sebe neřekli ani tomu nejlepšímu kamarádovi. Oni by je totiž neřekli ani sobě. A tak vznikají Facebookovce druhého řádu. Protože Facebook má najednou spoustu nových vychytávek a je to tak snadné je používat a nepoužívat je by byla věčná škoda, že?

Asi nejmladší člen sociálních sítí - Google + nezůstává pozadu. Jen co jsem přišla na to, jak správcovat stránky naší studentské organizace, přišli vývojáři s novým vzhledem. Co bylo nalevo, je teď napravo a opačně a vůbec mi teď v hlavě z toho všeho panuje neskutečný nepořádek. tlačítka z jasným popisem jako "fotografie" jsou teď všechny v novém hávu "krásných" piktogramů, normálně šedivých, ale když na ně najedete kurzorem, vybarví se. Jo a určitě má zase spoustu nových funkcí, které podporuje intuitivní ovládání, a tak na sebe zase lidi prozradí i to, co sami neví.

Google ale nezůstal jen u sociálních sítí. Totálně překopal Gmail. Místo textu obrázky, tlačítka na jiných místech, než jsem zvyklá. Všechno je obludně veliké a tak "indivudálně" ovladatelné, že si připadá, jako dítě v mateřinkách. Já opravdu nepotřebuju připitomnělé obrázky, abych napsala (!) email. Nejvíc mně naštvali s tlačítkem na přidání přílohy. To co dřív bylo jasně viditelné tlačítko, které mněl člověk hned na očích a nemusel ho hledat, se změnilo v nenápadný odkaz hned pod řádkem pro předmět emailu. Z mého úhlu pohledu strašná lotrovina, protože tam bych ho fakt nehledala. Vzhledem k ostatním úpravám jsem strávila hodinu hledáním piktogramu pro přílohu k mailu, abych zjistila, že zde zůstali u textu.

Obdobný úraz poznamenal asi všechny aplikace od Googlu. Minimálně všechny, co používám. Všechna tlačítka jsou teď šeredně veliká, všechno má svůj vlastní obrázek a nic není na svém místě. Děsím se toho, jaká další změna přijde...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ke každému komentu si nyní můžete napsat ještě jeden zdarma!!!